Vraag referenties – mensen willen bewijs

Vraag referenties – mensen willen bewijs

Fijn als je klanten een bedankje op je Facebookpagina schrijven. Je hoopt dat anderen het ook lezen. Dat is inderdaad belangrijk. Je kunt zelf zeggen dat je goed bent, maar het is uiteraard veel beter als anderen het over jou zeggen.

Via recensies kunnen klanten meer te weten komen over je bedrijf .

Je kijkt zelf immers ook vaak, voordat je iets koopt of voordat je in zee gaat met een coach, even op internet wat anderen hierover te zeggen hebben. Is de persoon betrouwbaar? Levert de behandeling, de training, het product dat, wat jij ervan verwacht?

Op je tijdlijn van Facebook verdwijnen de berichten al snel. Zie hieronder allemaal positieve reacties van mensen die goed geholpen zijn door Belinda van Therapeutisch hypnose. Die is zij allemaal kwijt en niemand die het meer ziet. Zonde!

Zorg er daarom voor dat je aan tevreden klanten vraagt of ze een recensie willen maken voor je (zakelijke) Facebookpagina.

Goed voor je vindbaarheid

Nog een belangrijke reden om recensies te hebben: je pagina kan makkelijker gevonden worden in de Facebook-zoekfunctie.

Recensies helpen je om beter gevonden te worden in de Facebook-zoekfunctie

 

Hoe maak je de tab Recensies aan?

Klik rechts op je pagina op het kopje ‘Instellingen’

Vervolgens op ‘Pagina bewerken’ in de linkerkolom. Scrol omlaag en klik op Een tabblad toevoegen. Halverwege zie je: Recensies. Klik op ‘Instellingen’.

 

FB Recensies - zet schuifje op AAN

Als pagina-eigenaar kun je nu dus je klant vragen naar je pagina te gaan en daar op Recensie te klikken. Je kunt ‘t iemand ook gemakkelijker maken en de link naar je recensies sturen.  En de kans dat iemand het invult is des te groter. Ik heb mijn link hier via Messenger naar iemand gestuurd.

FB link naar recensie sturen

 

Op je zakelijke pagina staat de link naar Recensies in de linkerkolom.

Zorg voor een tabje Recenties

Als je op ‘Recensies’ klikt krijg je het volgende scherm. De sterren zijn nog leeg. Je klant kan aangeven hoe tevreden hij/zij was d.m.v. het aantal sterren. Sommige mensen zijn hier nog wat karig. Maar bedenk dat we op Facebook niet beoordelen met Michelin-sterren. 🙂 In die categorie is 1 ster al heel mooi en 2 is supergoed. Op Facebook is 2 sterren dus niet zoveel.

De beoordeling van iemands pagina kun je doen d.m.v. sterren, maar het is natuurlijk completer als je toelicht waarom je tevreden was. Je vindt het zelf ook fijn bij anderen te lezen waarom iemand een dienst op product met een bepaald cijfer beoordeeld heeft.

Laat je recensie achter

 

TIP 1:

Kopieer de tekst die mensen op je tijdlijn gezet hebt en stuur ze die per mail met de vraag of ze dat in het kader willen knippen en plakken. Dat bespaart ze veel werk (terugzoeken op je tijdlijn of opnieuw de recensie maken).

TIP 2:

Nu je weet hoe goed het is voor je business als je recensies hebt (en hoe prettig het is om complimentjes te krijgen, dat is toch ook zo??) schrijf dan ook eens voor een ander een recensie op zijn/haar zakelijke pagina. Is die tab Recensie er niet? Stuur dan de link naar deze instructie zodat ze hier ook gebruik van kunnen maken 🙂

Tip 3:

Je kunt soms de referentie ook voor LinkedIn gebruiken. Hoe dat werkt vertel ik in een volgende blog.

Blij bent met mijn tips?

Dan zou ik het waarderen als je dit op mijn Facebookpagina wilt schrijven. Dank je wel!

https://www.facebook.com/TrudyPannekeetSocialMedia/reviews/

 

Lees ook mijn artikel over aanbevelingen op LinkedIn

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Deze post heeft 2 reacties

  1. Beste Trudy, Ik heb zojuist je uitleg gelezen over hoe je referenties aanzet op je bedrijfspagina. Nu heb ik dat allemaal gedaan. Ik zie op mijn pagina ook recensies in de linkerkolom staan. Alleen ik zie niet de mogelijkheid een recensie achter te laten. Ook niet als ik de weergave bekijk hoe een bezoeker de pagina zal zien. Klopt het wel? Ik wil niet een link naar iemand sturen om een recensie achter te laten terwijl e.e.a. niet aangeklikt kan worden/zichtbaar is. Met vriendelijke groet, Margriet Veenstra

  2. Hi Margriet,
    Ik heb je inmiddels via Messenger laten weten dat het voor bezoekers wel te zien is. Dus je hebt het goed gedaan. Ik heb je ook een prinsscreen gestuurd. Op laptop werkt het ook gewoon. Je kunt deze link https://www.facebook.com/pg/BasisTalent/reviews/ ook per mail of via social media sturen naar je tevreden klanten. Dan belanden ze direct op de Recensie-pagina. Nou, laat de aanbevelingen nu maar komen. Laat maar zien hoe goed je bent!

    Warme groet,
    Trudy Pannekeet

Geef een reactie

Sluit Menu
×
×

Winkelmand

Praktische LinkedIn Training