Waarom Facebook gebruiken als bedrijf
Ontdek de voordelen voor jouw onderneming van een Facebook-bedrijfspagina!

Waarom Facebook gebruiken als bedrijf

Twijfel je nog of je een zakelijke Facebookpagina zou moeten maken voor jouw bedrijf?

Er zijn in 2017 ruim 10 miljoen Nederlanders die gebruik maken van Facebook, waarvan 7,5 miljoen dagelijks.  Elke doelgroep is op Facebook vertegenwoordigd. Je klanten zitten er dus al.

6 voordelen van een Facebook bedrijfspagina

Ik zet hier 6 voordelen voor je op een rijtje:

  1. In de eerste plaats accepteert Facebook geen commercieel gebruik van privépagina’s. Dus als jij je dienst wilt aanbieden en je wordt wat groter heb je kans dat Facebook je eraf gooit. Je maakt dan oneigenlijk gebruik van het netwerk. Je bent dan al je volgers kwijt. Dat risico wil je niet lopen.
  2. Je kunt veel meer meten. Je kunt statistieken bekijken van de berichten die je plaatst. Zo kom je ook meer te weten over je doelgroep en over hun gedrag op Facebook. Hoeveel mannen en vrouwen, leeftijd. En wat interessant is; hoe laat zij op Facebook zitten. Dat laatste geeft je inzicht hoe laat jij het beste zou moeten posten.
  3. En je kunt in je statistieken ook een vergelijking maken met je concullega’s. Altijd goed te zien hoe jij het doet t.o.v. je vakgenoten op Facebook.
  4. De drempel om je te volgen is lager. Bij een privépagina moeten mensen je vragen ‘vrienden’ te worden. Terwijl bij een zakelijke pagina je gewoon op ‘Vind ik leuk’ klikt.

    De drempel ‘Vind ik leuk’ is lager op een bedrijfspagina dan op een privé-pagina

  5. Bij een privépagina ben je gelimiteerd tot 5.000 vrienden. Als jij gaat knallen op Facebook dan kun je op een zakelijke pagina een ongelimiteerd aantal volgers krijgen.
  6. Je weet vast dat je met alleen berichten plaatsen niet veel mensen bereikt. Als je je bedrijf serieus neemt is het verstandig om ook te adverteren op Facebook. Dat kan al voor een een lage investering. En wat zo mooi is bij Facebook; je kunt heel gericht je doelgroep bepalen. Elke doelgroep is op Facebook vertegenwoordigd dus ook die van jou! Met een privépagina kun je niet adverteren.

Niet meer twijfelen dus. Bedenk je strategie, een goede naam en maak je pagina aan. Je hoeft ‘m nog niet direct te publiceren. Maak ‘m eerst op orde en maak de pagina daarna zichtbaar voor het publiek.

Nodig je me dan uit voor je pagina?

Tips en tricks

Heb je hulp nodig bij het maken van je pagina of het bedenken van je strategie? Bedenk goed wie je doelgroep is. En met welke boodschap en toon je je doelgroep op Facebook aanspreekt. Elk social media kanaal heeft zijn eigen ‘gezicht’ en vraagt zijn eigen content.

  • Wil je weten hoe je meer volgers krijgt
  • of hoe je content voor de hele maand vooruit bedenkt en inplant
  • of heb je een andere Facebook- of Social Media-vraag?

Neem dan contact met mij op. Je kunt me bellen/Appen 06 238 728 35 of mailen info@trudypannekeet.nl

Ik geef regelmatig trainingen. Kijk hier voor het aanbod.

Geef een reactie

Sluit Menu

Praktische LinkedIn Training