Bedrijfspagina op LinkedIn maken

Bedrijfspagina op LinkedIn maken

Hoe maak je een bedrijfspagina op LinkedIn

Je hebt een goed profiel op LinkedIn. Waarom zou je dan ook nog een bedrijfspagina aanmaken?

Een bedrijfspagina op LinkedIn geeft je een extra mogelijkheid om jouw bedrijf te presenteren. Je kunt op je bedrijfspagina regelmatig informatie posten die interessant is voor jouw doelgroep. Als mensen je bezoeken op je persoonlijke profiel, kijken ze wat je nu doet en zullen ze, als ze interesse hebben, naar je website gaan en (als je dat tenminste hebt) naar je bedrijfspagina. Het klinkt vreemd maar mensen die op LinkedIn zijn willen wel een klein stapje maken (binnen LinkedIn) maar helemaal weg van dit platform om naar een website te gaan is gevoelsmatig een grotere stap.

En het staat professioneel als je bij je werkervaring je eigen logo in je overzicht hebt staan ipv een grijs vlak.

Je kunt van je bedrijfspagina de statistieken bekijken. En je kunt adverteren met je bedrijfspagina. Daarmee kun je ook mensen buiten je netwerk bereiken.

Bovendien heb jij (en anderen!) de mogelijkheid om je bedrijf te taggen (@naambedrijf) als je iets post op LinkedIn.

Heb je een groter bedrijf?

Als je een wat groter bedrijf hebt kun je ook vacatures laten zien en aparte showcase pagina’s aanmaken om je verschillende bedrijfsonderdelen of productgroepen onder de aandacht te brengen. Als je meerdere medewerkers hebt zorg dan dat je meerdere beheerders hebt die berichten kunnen posten en dat alle medewerkers gelinkt zijn met deze bedrijfspagina. Ook is het fijn als zij de berichten delen binnen hun netwerk en dus als ambassadeur optreden. Lees hierover mijn artikel bij Frankwatching Gouden tips van LinkedIn’s Most Engaged Marketeers over hoe je privéuitingen zich verhouden tot de uitingen voor je bedrijf en hoe je medewerkers aan kunt zetten om LinkedIn in te zetten.

Als je net als ik alleen werkt, speelt dat (nog) niet. Wel het regelmatig posten van nieuws.

Hoe maak je een bedrijfspagina aan?

Klik op ‘Work’ bij de 9 puntjes bovenin de navigatiebalk. Onderaan staat het regeltje ‘Create a company page’.

Hoe maak je een LinkedInbedrijfspagina

Als je daarop klikt verschijnt een scherm waar je al je info in kunt vullen. Het werkt niet met bijv. een gmail of hotmailaccount. Dus je moet wel een info@bedrijfsnaam mailadres hebben.

Voeg je logo en een mooie headerfoto toe. (Dezelfde headerfoto als je website/andere social media kanalen ivm herkenbaarheid). Check hoe je foto eruit ziet op mobiel en op desktop.

Maak een plan

Maak een plan wat je de komende tijd wilt gaan communiceren. Nodig je connecties uit om je pagina te gaan volgen en zorg dat je ze niet teleurstelt. 🙂 Uitnodigen kan persoonlijk, via je Facebookpagina, onderaan je email bij je handtekening, in je nieuwsbrief, etc. etc.

Het bericht dat je post op je bedrijfspagina kunt je even later gerust liken vanuit je privé-account. Zo komt het nogmaals onder de aandacht. Doe dat niet direct. Dan verschijnen beide berichten direct onder elkaar en is het effect weg.

 

Nog even de redenen waarom 🙂

Waarom zou je een bedrijfspagina aanmaken op LinkedIn?

– Mogelijkheid je bedrijf te presenteren (goed voor je vindbaarheid – SEO)
– Link persoonlijke profiel
– Statistieken
– Meer content te delen
– Medewerkers = ambassadeurs
– Showcases, video, slides, Vacatures
– Adverteren (ook naar niet-volgers)

Maak dus je eigen bedrijfspagina. En ik nodig je ook uit op mijn pagina. Ik geef daar praktische tips hoe je social media beter in kunt zetten voor je bedrijf. Zie ik je daar?

 

#LinkedInTips #Bedrijfspagina #Companypage #Howto

Geef een reactie

Sluit Menu

Praktische LinkedIn Training