LinkedIn #Trending Storylines – bijblijven op je vakgebied

LinkedIn #Trending Storylines – bijblijven op je vakgebied

Je wilt bijblijven op jouw vakgebied, maar je hebt geen tijd om uitgebreid het internet af te struinen naar nieuws in jouw branche. Je wilt niet alleen snel weten waarover gesproken wordt, maar je wilt direct de verschillende professionele invalshoeken zien en meediscussiëren over het onderwerp.

LinkedIn #Trending Storylines - bijblijven op je vakgebied

LinkedIn speelt in op die behoefte met Trending Storylines; een alternatieve nieuwsfeed gericht op specifieke onderwerpen, gebaseerd op het vakgebied van de leden, favoriete sites en connecties.

Met LinkedIn Trending Storylines blijf je makkelijk bij op je vakgebied.

Wat zijn Trending Storylines?

Trending Storylines zijn dagelijks samengestelde berichten over de belangrijkste ontwikkelingen in jouw branche. Ze helpen je om op te hoogte te blijven van en mee te discussiëren over het laatste nieuws, de ontwikkelingen en de verschillende invalshoeken van de grootste groepen professionals, bloggers, influencers, uitgevers, etcetera.

Trending Storylines helpen je om je kennis te vergroten en je horizon te verbreden. Hoe meer je weet, hoe meer kans je hebt op je volgende baan of op dat mooie project.

Er zit nu een team van 24 redactieleden van LinkedIn met een vernuftig trend-detectiesysteem om het laatste relevante nieuws te verzamelen. Hieraan worden reacties en meningen uit jouw netwerk verbonden door middel van een specifieke hashtag. Er is een speciale ‘In your network’-filter voor deze specifieke opmerkingen. Je kunt zelf ook deelnemen aan de discussie. ‘Share ideas about #…  en gebruik dan de betreffende hashtag.

 

Gebruik van #hashtags

Het gebruik van hashtags op LinkedIn was al terug gekomen. Bij het zoeken op onderwerp in posts werkt dit heel goed, mits je je taalinstelling op Engels hebt staan. Nu is duidelijk dat de hashtag een nog grotere rol gaat spelen. Elke storyline zal een unieke hashtag hebben, waarmee het gemakkelijk voor je wordt om interessante stories te vinden en deel te nemen aan een conversatie.

Waar vind je Trending Storylines?

  • Mobiel: op de homepagina van je mobiel onder het tabje ‘Trending’ rechts naast ‘Feed’
  • Desktop: bovenaan de homepage

Je kunt eenvoudig switchen van je gewone newsfeed naar je ‘Trending’-overzicht en daar vind je de topstories van de dag, toegespitst op jou, op basis van een combinatie van algoritmen en de keuze van de redactie van LinkedIn. Als je doorklikt op een artikel, zie je een serie verwante berichten, inclusief posts van influencers, uitgevers en belangrijker nog – mensen uit je eigen netwerk.

Als je op je desktop op een item doorklikt, kom je op een landingspage van die Trending Storyline met alle verwante artikelen.

Je krijgt steeds de meest recente berichten te zien. En bij ‘hot news’ krijg je een push notification.

 

Zo is LinkedIn hard op weg om met steeds meer mensen meer engagement te krijgen op het platform en niet alleen maar een tool te zijn voor recruiters en headhunters.

Geef een reactie

Sluit Menu

Praktische LinkedIn Training